کتاب یوگای رویا و خواب تبتی

منتشرشده توسط Admin در تاریخ

دانلود و مطالعه آنلاین

کتاب یوگای رویا و خواب تبتی

The Tibetan yogas of dream and

اثر وانگیال رینپوچه

کتاب یوگای رویا و خواب تبتی

ما یک سوم زندگیمان را در خواب صرف میکنیم. ما چشمانمان را میبندیم و درون تاریکی می رویم. حتی هر چیزی که میدانیم ناپدید میشوند. بعد از مدتی،
تصاویر ظاهر میشوند و احساساتمان نیز بوجود میآ یند. ما دوباره در جهان بظاهر نامحدود رویا ظاهر میشویم.

هر شب ما در این رمز و راز عمیق، از یک بُعد به بُعد بعدی میرویم، و احساساتمان را از دست داده دوباره آن را به دست میآوریم. ما در صبح بلند می شویم و زندگی “واقعی” را ادامه می دهیم، اما هنوز خوابیده ایم و رویا می بینیم. آموزه ها به ما گفته اند که ما میتوانیم روز و شب در این حالت رویا بمانیم، یا به روی حقیقت بیدار شویم.

در یک یوگای رویای موفق شما باید به اندازهی کافی در لحظه ی حال حضور داشته باشید تا از جاروب شدن توسط بادهای کارمایی احساسات و گم شدن در رویا اجتناب کنید. همانطور که ذهن مستقر میشود، رویا طولانی تر میشود، کمتر قطعه قطعه میشود، و به آسانی آن را به یاد خواهید آورد، و وضوح پرورش خواهد یافت.

همانطور که درمییابیم دیگر تحت نفوذ واکنشهای احساساتی عادت واری که ما را به سو ی آشفتگی و ناراحتی میکشاند قرار نمیگیریم زمان بیداریمان نیز بطور برابری ارتقاء می یابد، و در عوض میتوانیم ویژگیهای مثبتی را پرورش دهیم که منجر به شادی شده و ما را در سفر معنوی پشتیبانی میکند.

در تفکر بودیسم محوری ترین دلیل رویا کارما میباشد، اگر در یک کابوس تجربه رویای شفاف به وجود آمد، به جای فرار از ترس، باید با آن ارتباط برقرار کرد. این تمرین نشان می دهد که محتوا رویا، کابوس نیست که شما را می‌ترساند، بلکه عادت شما به واقعی دانستن وقایع است.

این کتاب اثر وانگیال رینپوچه که به عنوان یکی از پر محتوا ترین آثار در زمینه ی یوگای رویا میباشد، با واژگان سهل و تمرینات متعدد میتواند شخص را برای داشتن رویای آگاهانه هدایت کند.

The.Tibetan.yogas.of.dream.and.sleep

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments