کتاب علم تنفس

منتشرشده توسط Admin در تاریخ

دانلود کتاب علم تنفس

دانلود و مطالعه آنلاین کتاب علم تنفس

اثر راماچاکارا

Science of Breath by Rama Chakara

تنفس مانند تمام پدیده ها یک صورت ظاهری دارد و یک مفهوم و صورت باطنی. وجه ظاهری تنفس در ا رتباط با حیات فیزیولوژیکی انسان است که عبارتست از دریافت اکسیژن از طریق تنفس و جذب آن برای ادامه حیات سلولی و فیزیولوژیکی بدن.
نفس کشیدن غیر اصولی با بخش کمی از ریه ها موجب بیماری، کمبود قدرت و انرژی، خمودگی و ضعف عمومی بدن میشود و بر عکس تنفس منظم و عمیق با بیشترین بخش ریه ها موجب شادابی تحرک و احساس قدرت و سلامت بدن میگردد، اما در تنفس یوگی راز دیگری نهفته است و آن راز بزرگ این است که:
تنها اکسیژن سبب استمرار حیات نیست، زندگی توام با آگاهی نشات یافته از انرژی (پرانا) است.
هوشیاری و پرانا دو برادر هستند، هرجا فکر هست، پرانا هم هست و هرجا پرانا هست فکر نیز هست.
زمانیکه تنفس سطحی و با سرعت انجام شود به بدن اطلاع میدهد که در خطر است و این حالت تولید اضطراب میکند و در صورتیکه تنفس بر همین روال ادامه یابد حالت اضطراب دائمی می شود.

نیروی محرکه حیات در وجود انسان که منشا آن مراکز انرژی در بدن آسترالی است، پرانا است که از طریق تنفس به مصرف ادامه حیات میرسد. اگر بخواهیم حقیقت پرانا را درک کنیم باید از روشهای تنفسی خاص که تحت عنوان پرانایاما از آن صحبت میشود استفاده کنیم تا به کمک این تکنیک ها و برانگیختن میل شدید و استفاده از تصویر سازی ذهنی و گسترش احساس بتوانیم انرژی حیاتی را جذب و سلامتی بدن و توان روحی را افزایش دهیم.

science.of_.breath.rama_.chakara

لینک دانلود – Download


اشتراک در
اطلاع از
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments