ادغام سایکدلیک چیست؟

منتشرشده توسط Admin در تاریخ

ادغام سایکدلیک چیست؟

Psychedelic

Integration

ادغام سایکدلیک ها

ادغام سایکدلیک چیست؟

ادغام سایکدلیک در حال حاضر یک زمینه رو به رشد است و به منظور تسهیل تغییرات شخصی و عادتی پایدار که درمان سایکدلیکی می تواند ایجاد کند، ادغام جزء ضروری این فرآیند است.
تجارب دگرگون کننده با کمک سایکدلیک یا غیر آن – بدون ادغام عمیقی که به دنبال آنها انجام می شود امکان پذیر نخواهد بود.

ادغام سایکدلیک به برداشتن بینش ها، احساسات یا نگرش های به دست آمده از تجربیات و پردازش آنها در حوزه های دلخواه زندگی شما اشاره دارد.
ادغام در یک تعریف کلی به معنای “به هم پیوستن اجزا برای ایجاد یک کل است.”
ادغام سایکدلیک کمک می کند تا کاربر به یک حس “کلیت” دست پیدا کند که از طریق اهداف تعیین شده خود به دنبال آن هست.

نمونه هایی از این اهداف ممکن است شامل تصاحب اشتباهات، حقیقت بینی یا برقراری ارتباط مجدد با بخش هایی از خودتان باشد که ممکن است در گذشته از آنها دور شده باشید.
ادغام، مالکیت بر تمام بخش‌های خودمان است که پایه‌های قوی و مستقلی ایجاد می‌کند که می‌توان بقیه عمر را بر آن بنا کرد.

تجارب سایکدلیک این پتانسیل را دارند که راه‌های بسیار دراماتیک یا قابل توجهی از وجود، شیوه‌های نگرش به دیگران و نحوه نگرش شما به خود را تغییر دهد .
ممکن است به سمت اهداف جدیدی که دارید، کارهایی که می خواهید انجام دهید و یا چیزهایی که برای شما آشکار شده حرکت کنید.

هنگامی که این تجربیات را داشته باشید، ادغام فرآیندی است که قصد شما را به واقعیت تبدیل کرده و بینش شما را ملموس می کند.

نمونه ای از فرآیند ادغام و کارهای مرتبط با آن
به عنوان مثال، در طول تجربه سایکدلیک خود، ممکن است بینش مهمی در مورد مراقبت از خود و سلامت جسمانی خود داشته باشید.
کار ادغام مرتبط با این بینش در واقع انجام آن خواهد بود: شاید تنظیم برنامه خواب، ورزش بیشتر یا تغییر رژیم غذایی.

شما دروسی را که پیش آمد را ادغام می کنید و در حال انتقال بینش سلامت جسمانی به واقعیت تغییر رفتار هستید.

همانطور که تجربه سایکدلیک هر فرد می تواند به طور اساسی متفاوت باشد، روند ادغام آنها نیز کاملاً متفاوت خواهد بود. برای برخی ممکن است حول یک «موضوع» بزرگتر، مانند ارتباطات، صداقت، روابط، شغل یا سلامتی متمرکز شود.

گاهی اوقات ممکن است وظایف کوچکتری باشند، مانند “با والدین خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که آنها را دوست دارید.”
گاهی اوقات ممکن است فعالیت‌های یکپارچه‌سازی مبهم‌تر باشند، یا ضرب‌الاجل مشخصی نداشته باشند، مانند «من باید حقیقت واقعی خود را آشکار کنم و احساسم را به همه بگویم و بی چهره باشم».

ادغام بعدی بر اساس شرایط منحصر به فرد شما، قصد خاص شما برای جلسه، و اینکه چه کسی می‌خواهید باشید و به کجا می‌خواهید در زندگی بروید، متفاوت خواهد بود.

ادغام سایکدلیک چیست؟

انواع ادغام سایکدلیک
علی‌رغم تفاوت‌های ظریف برای هر فردی، چند دسته رایج از ادغام وجود دارد که اغلب به حوزه‌های مشترک سلامت، بیان و سطح انرژی شخصی ما مربوط می‌شود.

ادغام سایکدلیک چیست؟

  • ادغام فیزیکی یا جسمی

گاهی اوقات فرآیند ادغام یک فرآیند بسیار فیزیکی است. شاید مراقبت بهتر از بدن خود، صرف زمان برای رفع فشار و رها کردن استرس های انباشته شده در ذهن یا گذراندن زمان بیشتری در طبیعت باشد.
در این حالت ذهن به شدت روی بدن و احساساتی که دارید متمرکز است، پس ادامه ی عادات قبلی در این مرحله از زندگی بسیار دشوار شده تا جاییکه کاربر ناچار به ترک این عادات کهنه شود.

ادغام معمولا به شکل چنین فعالیتهایی مجسم می شود:

طبیعت رفتن برای پیاده روی
حرکت بدن از طریق ورزش یا یوگا
مراقبت از خود و سلامت جسمی یا روانی
تعادل فیزیکی و روحی

در موارد دیگر، فرآیند ادغام ممکن است حول نحوه نگرش شما به خود، دیگران ، جهان و روابط بین همه آنها باشد. موضوعات بسیار مهمی وجود دارند که می توانند در این زمینه از تجربه سایکدلیک ایجاد شوند، و بسیاری از آنها برای پردازش و وارد شدن به وجود شما، کار ادغام اختصاصی را انجام می دهند.
رابطه شما با فناپذیری خود، رابطه متافیزیکی شما با هستی، رابطه شما با دین یا معنویت.
این مضامین می‌توانند خود را به طرق مختلف از طریق تجربیات سایکدلیک نشان دهند، و برای پردازش کامل و یکپارچه‌سازی نیاز به کار ادغام دارند.

6 راه برای آسان تر کردن مدیتیشن

  • ادغام عاطفی

ادغام عاطفی به پردازش عواطف و احساساتی که در زندگی شما ظاهر می شوند مربوط می شود.
مثلا مواقعی وجود دارد که شما نمی خواهید احساساتتان را نمایان کنید یا به آنها توجه کنید. در صورتیکه، ممکن است این احساسات در درون شما انباشته شده و منتظر رها شدن باشند.

احساساتی مانند:
غم و اندوه ، شاید شما در غم از دست دادن یکی از عزیزان، شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده هستید، باید آگاه بود که این احساس تنها در آن زمان یک رویداد دردناک است و ادامه دادن به این احساسات تنها انباشتن بار روحی و روانی میباشد.
بخشش ، بخشیدن کسانی که ممکن است به هر دلیلی به شما آسیب رسانده باشند.
شکرگزاری ، به جای تنها تمرکز بر روی مشکلات، روی بخش های زیبای خود و زندگی خود تمرکز کنید.

مدیریت و پردازش احساسات برای بهزیستی و تأثیر عمومی شما ضروری است.
تجارب سایکدلیک می‌توانند بینش‌هایی را ارائه دهند که کار شناخت و ادغام این احساسات را تسریع کند. در واقع فرآیند ادغام انجام کار عاطفی برای خود و آینده شماست.

ادغام سایکدلیک چیست؟

ادغام سایکدلیک تا چه زمان طول می کشد؟
مانند بسیاری از سوالات عمومی پیرامون تجربه سایکدلیک، پاسخ این است که این تجربه به شخص، قصد و زمینه منحصر به فرد او بستگی دارد.

برخی از اقدامات یا فعالیت های ادغام که به وجود می آیند را می توان به سرعت انجام داد.
با این حال، موضوعات بسیار بزرگ تری وجود دارند که می توانند در تجربه سایکدلیک ظاهر شوند، که ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا به طور کامل یکپارچه شوند.
گاهی اوقات، حتی یک “نقطه پایانی” برای ادغام وجود ندارد. ادغام می تواند فرآیند یک عمر باشد، زیرا شما همیشه در حال تغییر هستید و دنیای اطراف شما همیشه در حال تکامل است.

برخی از نمونه‌های ادغام طولانی مدت یا مادام العمر ممکن است این باشد: «می‌خواهم دوست یا خانواده بهتری باشم» یا «می‌خواهم شغلم را بنا به بینش های جدیدم تغییر دهم» یا حتی «می‌خواهم صادقانه تر از قبل صحبت کنم». برخی از این مضامین، مانند «صادقانه صحبت کردن» تاریخ پایانی ندارند، و ادغام صرفاً فرآیندی است از تلاش تا برآورده کردن و تحقق بخشیدن به این ایده‌آلها.
چیزهایی مانند تغییر عادت های مخرب که ممکن است هفته ها، ماه ها یا سال ها طول بکشد تا به طور کاملادغام شوند ، اما با کیفیت تر و ماندگار تر.
ادغام تجربیات سایکدلیک می تواند از چند دقیقه تا چند سال طول بکشد. این بستگی به درس ها و بینش هایی دارد که به دست می آید، کاری که می خواهید بعد از آن روی آنها انجام دهید، و ماهیت خود تجربه و محتوایی که به وجود آمده است.

ادغام سایکدلیک چیست؟

چرا روند ادغام مهم است؟
ادغام سایکدلیک بخش اساسی تجربه روانگردان است زیرا روند ادغام است که بینش ها را واقعی می کند.

تجربه سایکدلیک بدون ادغام بالقوه است. این تجربه می‌تواند راه‌های جدید زیستن و احساسات یا بینش‌های مهمی را در مورد زندگی‌تان نشان دهد – اما فقط این چیزها را به شما نشان می‌دهد.

ادغام فرآیند حرکت از جایی که اکنون هستید، در جهت یک مقصد جدید و دلخواه است. این حرکت است که شما را از جایی که اکنون هستید، به کسی که قصد تبدیل شدن دارید می‌رساند.

داشتن یک تجربه سایکدلیک زیبا و درمانی فوق‌العاده است و هرکسی شایسته داشتن این لحظات مهم در زندگی خود است. اکثر مردم برای انجام این کار حاضر می شوند زیرا می خواهند تغییرات طولانی مدت و قابل توجهی ایجاد کنند.
اگر چنین است، کار ادغام باید بخشی از این مسیر باشد. بدون حضور در کار ادغام (که فقط با پایان تجربه سایکدلیک شروع می شود)، تغییر طولانی مدتی را که به دنبال آن هستید ایجاد نمی کنید.

دسته‌ بندی: سایکدلیک تراپی

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments