مستند Dying To Know

منتشرشده توسط royalstate در تاریخ

مستند Dying To Know

دانلود و تماشای آنلاین مستند


Dying to Know

Ram Dass and Timothy Leary

این مستند تصویری صمیمی است که در آن از دو شخصیت بحث برانگیز بسیار پیچیده در یک دوستی حماسی که یک نسل را شکل داد، تجلیل می کند.

در اوایل دهه 1960، استادان روان‌شناسی هاروارد، تیموتی لیری و ریچارد آلپرت، از طریق آزمایش‌های خود با سایکدلیک ها، شروع به بررسی تغییرات آگاهی کردند. لیری استاد ال اس دی شد و از ما خواست که خودمان برای مسیرمان فکر کنیم و پس از آنکه نیکسون او را «خطرناک ترین مرد آمریکا» نامید، یک جنبش ضد فرهنگی جهانی را برانگیخت و به زندان افتاد.

آلپرت به شرق سفر کرد و تبدیل به رام داس شد، یک معلم معنوی کامل برای یک نسل. با مصاحبه‌هایی که 50 سال طول کشیده، این فیلم ما را به آینده دعوت می‌کند و ما را تشویق می‌کند تا در مورد زندگی، سایکدلیک ها و بزرگترین راز همه: مرگ فکر کنیم.

پانوشت
امروزه ما به عنوان یک هوش یا یک زیست با شرایطی اجتماعی و فردی چالش برانگیزی رو به رو هستیم.
شرایطی که به عقیده خیلی از متفکران از کنترل ما خارج شده است، زندگی ماتریکسی و خطی، تعصبات و قفل های ذهنی، کمرنگ شدن عشق و افزایش تضاد و..

در این بین بسیاری از ما با تجربه های دردناکی رو به رو میشویم و برای حل آنها همچنان در دنیای بیرون در حال جنگ و کند و کاو هستیم.

شرایط امروزی جامعه و دنیا کاملا از ذهن و درک فرد متجلی می‌شود، به معنای دیگر رویای جامعه بر گرفته از میانگین رویا و درک افراد جامعه می‌باشد. از اینرو می‌توان بیان کرد رویای جامعه همانند زنجیری است که از دست به دست دادن و اتحاد حلقه های آن زنجیر به یکدیگر شکل می‌گیرد.

و مرگ، همان ترس نهایی که این رویای جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده. لحظه ای بی زمان که حتی هم اکنون ما در حال تجربه آن میباشیم. بی خبر از آنکه توهم زندگی یا همان تجسم زندگی به همراه منیت این واقعیت را برایمان نا آشکار کرده است.

این مستند یکی از تاثیر گذارترین محتواهایی میباشد که برای خیلی از افراد یک کلید یا یک سرنخ بوده. کلیدی برای درک زندگی، دنیای میانه و در نهایت مرگ.

درک اینکه اگر چه ما ظاهرا زندگی می‌کنیم، نفس می‌کشیم، تحصیل میکنم، شغل داریم و جامعه ای تشکلی دادیم اما در حقیقت هر لحظه در قلمروی به اصطلاح مرگ در حال قدم زدن هستیم و تمام اعمال ما چه ذهنی چه فیزیکی بدون زمان و مستقیما بر این قلمرو تاثیر میگذارند.

همان زمان که تمام چهره ها و نقابهایی که برای خودمان ساخته ایم به زمین میافتند و حجاب ها و ناگفته برداشته می‌شوند.

همان زمان که من با خودم رو به رو می‌شوم و خودم را از منظر حقیقت میبینم.
آیا برای این رو به رویی آماده هستم؟

لینک های دانلود


دانلود مستند Dying To Know (زیرنویس چسبیده)

دانلود زیرنویس فارسی

English Subtitle

همچنین میتوانید ما را در اپلیکیشن های پادکست خوان دنبال کنید

royalstate Castbox podcast royalstate podcast apple Podcast royalstate google Podcast


royalstate

royalstate

💜

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments